Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
ברוך הבא לאתר החדש שלנו, עדכנו אותו לא מזמן
אם יש בעיה, נשמח אם תשלחו מידע ל-info@delivino.co.il

יין לבן ישראלי

אין כמו יין לבן. הקרירות הנעימה שלו, הקלילות הכיפית לצד ההתאמה והיכולת שלו להתאים כמעט לכל סוגי האוכל.

אין כמו יין לבן. הקרירות הנעימה שלו, הקלילות הכיפית לצד ההתאמה והיכולת שלו להתאים כמעט לכל סוגי האוכל. תרבות היין בישראל הולכת ומתרחבת ולצידה גם המגוון. מה חשוב לדעת בבחירת יין לבן ישראלי ו-3 יינות לבנים קיץ ישראלים שאנחנו אוהבים במיוחד.

 

יינות לבנים

בניגוד ליין האדום, היין הלבן מוגש קר ונהוג להגיש אותו בשמפניירה עם קרח. יין לבן ישראלי, בדומה ליינות לבנים מרחבי העולם, מיוצר מענבים ירוקים, אשר יכולים להיות עם הקליפה, או בלי הקליפה בתהליך הייצור. לאחר מכן היין הלבן יכול לשהות בחביות עץ, או בחביות נירוסטה, תלוי בעומק ובטעמים שנרצה לקבל.

יינות לבנים ישראלים מיוצרים במגוון רחב של יקבים ממקומות שונים בארץ, אזורי גידול שונים ואקלים שונה, שכל אלו משפיעים על טעמו של היין הלבן.

 

3 יינות ישראלים לבנים שאהבנו

בישראל קיים מגוון רחב של יקבים ולכן יש מגוון של סוגי יינות, אז איך בוחרים? בדיוק בשביל זה ליקטנו לכם 3 יינות שאהבנו במיוחד:

1 | אופטימה מרגלית

היקב נמנה עם יקבי הבוטיק הראשונים בארץ. יין לבן ישראלי המיוצר מבלנד ענבים, המבוסס על ענבי שרדונה לצד "מרגלית בלאן" זן ענבין שפותח ביקב. היין בעל חומצה ייחודית, צבע זהוב עמוק וטעמי עץ נוכחים.

 

2 | C קסטל

יקב קסטל הוא יקב משפחתי בעל שם עולמי, הממוקם באזור הרי יהודה. מדובר על יין לבן מומלץ מ-100% ענבי שרדונה, מלא ועגול, טרופי עם צבע צהוב ומרקם חמאתי. היין משלב טעמים חזקים של פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים.
 

3 | מטר שנין בלאן

יקב מבית פלטר, מיוצר מ-100% שנין בלאן, מכרם ננה שבמצפה רמון. ארומות של יסמין, לדר ומשמש, טעמים פירותיים ועמוקים.

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות