Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
ברוך הבא לאתר החדש שלנו, עדכנו אותו לא מזמן
אם יש בעיה, נשמח אם תשלחו מידע ל-info@delivino.co.il

יין פורט

אתם לא צריכים להיות מבינים גדולים כדי ליהנות מיין. יחד עם זאת, אם יש סוג אחד של יין שכדאי לכם לחקור אותו עוד קצת יותר לעומק,

מהו יין פורט? טיפים והמלצות לבחירה

אתם לא צריכים להיות מבינים גדולים כדי ליהנות מיין. יחד עם זאת, אם יש סוג אחד של יין שכדאי לכם לחקור אותו עוד קצת יותר לעומק, הלא זה פורט יין הפורט הוא יין עם הרבה מאד היסטוריה מאחוריו, שחזר לאופנה רק לאחרונה. היין נקרא על שם העיר "פורט", המכונה "פורטו" (בפורטוגל) והוא הפך לפופולארי לראשונה במאה ה-17 בקרב הבריטים, שהחלו לשתות אותו כי כעסו על הצרפתים. נשמע לכם קצת הזוי הסיפור? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

הגשת כוס של יין פורט לפני או אחרי ארוחת הערב היא הדרך הבטוחה להרשים את הדייט שלכם או את האורחים, שמגיעים לבקרכם. רוב הסיכויים שהם מעולם לא שתו פורט איכותי וייתכן מאד שגם לא טעמו אותו כלל בעבר. 

הפורט, שמאחורי כאמור היסטוריה ארוכה, נעלם כמעט מהמפנה ובייחוד בשל המורכבות שלו. אתם יכולים לבלות את כל חייכם בחקירת הניואנסים וההיסטוריה של יין הפורט על כלל סוגיו וללמוד בכל יום משהו חדש. בגלל הסיבה הזו הפורט הוא יין מסוג קצת אחר, יין שבהחלט כדאי להכיר ולחקור אותו.
 
 

מהו יין הפורט

יין פורט הוא יין מחוזק, המיוצר אך ורק בעמק הדורו שבפורטוגל. שלא כמו השמפניה, למשל, שיש לה חיקויים בכל העולם, הפורט חייב להיות מיוצר, מתויג ומשווק על פי לא מעט כללים נוקשים. הכללים האלה הם אלה שמסדירים את היין בענף הכה נרחב והופכים אותו ליין שקשה שלא לשים לב אליו. אם אתם מחפשים בקבוק פורט אותנטי, חפשו את החותמת הלבנה שעליה כתוב "Vinho do Porto Garanitia.

את יין הפורט מייצרים בתוספת של ברנדי עם יין אדום בדרך כלל. השילוב הזה יוצר מספר דברים. ראשית, הוא מעלה את אחוזי האלכוהול (20 אחוז בממוצע) ושנית הוא משמר טוב יותר את הסוכרים הטבעיים מהענבים על ידי עצירת תהליך התסיסה. המתיקות הגבוהה בתוספת לאחוזי אלכוהול גבוהים, בניגוד ליינות שולחניים עם 14 אחוזי אלכוהול לרוב, הם חלק ממה שהופך את הפורט למיוחד. 
 

פורט מיושן בחבית לעומת פורט מיושן בבקבוק

רגע לפני שאתם מתחילים בחיפוש אחר יין פורט מומלץ כדאי לכם להבין את ההבדלים הנוגעים ליישון היין. באופן כללי, יש שני סוגים עיקריים של פורטו יין: פורט מיושן בבקבוק ופורט מיושן בחבית. פורט מיושן בבקבוק נוטה להיות חלק יותר ופחות טאני. פורט מיושן בחבית נוטה לקבל כמה מהאיכויות של חבית העץ, כולל טעם וצבע. בנוסף, פורטים מיושנים בחבית (או "פורטי עץ") הם צמיגיים יותר, בשל אידוי מועט.
 

פורט למתחילים

אם אתם מתחילים, כדאי שבקבוק הפורט הראשון שלכם יהיה מסוג Ruby Port. סוגזה נמצא בצד הנגדי של הסקאלה מוינטאג', כמעט מכל הבחינות. בעוד שפורט וינטאג' הוא המלך הבלתי מעורר של יין הפורט, הוא יקר יותר, עדין מאד ופחות מתאים ליום יום. למעשה, הוא כל כך עדין שכדאי מאד לצרוך אותו תוך 24 עד 48 שעות מפתיחת הבקבוק. 

לעומתו, רובי פורט הוא זול יותר ומחזיק מעמד במשך תקופה של חודש ואף יותר מכך לאחר פתיחתו. רובי פורט עשוי בדרך כלל מתערובת של פורטים צעירים שהתיישנו בחבית במשך כשלוש עד חמש שנים. זהו יין שמוכן לשתייה ברגע שהוא מבוקבק ולכן הוא מושלם להגשה בכוסות קטנות יחד עם פירות, גבינות וקינוחים שונים. 
 

פורט למתקדמים

עכשיו, כשאתם מכירים קצת יותר טוב את הפורט, כדאי לכם להמשיך אל הדבר הבא: Ruby Reserve Port. הוא דומה לרובי פורט בכך שגם הוא מוצע במחיר סביר ובבקבוק שמוכן לשתייה ומעורבב מכמה בצירים. ההבדל הוא שבניגוד לרובי פורט, הוא מבוסס על יינות באיכות גבוהה יותר ומתיישן בחבית במשך תקופה של חמש שנים.
 

פורט וינטאג' מסורתי

פורט וינטאג' מסורתי, או LBV, עשוי מיין שהתיישן בחבית עץ במשך ארבע עד שש שנים. שלא כמו קודמיו, המוזכרים מעלה, הוא מגיע מבציר מסוים ושהשנה של הבציר מוצגת על תווית הבקבוק. הוא מוכן לשתייה כבר בעת הרכישה ולכן אין צורך לאחסן אותו במרתף היינות. הוא יכול להיות מסונן בבקבוק וגם לא מסונן, כאשר לזה שאיננו מסונן יש יותר אופי וטעמו משתפר ככל שחולף הזמן. 
 

יינות טובים קונים אצל המומחים 

כמובן שיש סוגים נוספים ורשימת הפורטים המומלצים היא ארוכה, אבל אם יין הפורט הוא החביב עליכם, Deli Vino היא המקום הנכון להגיע אליו. Deli Vino היא חנות קונספט ייחודית ובר יין בנתניה, בה תוכלו למצוא מגוון רחב של יינות, כולל סוגי שונים של פורט, כמו זה, הנחשב למומלץ. את הפורט, כמו גם את היינות האחרים שבחנות, תוכלו להשיג  אונליין, כאן, או בחנות הפיזית עצמה. כל היינות בחנות הם בייבוא אישי ובלעדי ואם אתם רוצים לשדרג את החוויה, תוכלו לצרף לרכישה גבינות מצוינות, שנמכרות במקום ואפילו לחמים. 

לסקירת מבחר יינות הקינוח שלנו, כולל הפורט, לחצו כאן ולקבלת מענה טלפוני לכל שאלה, צרו אתנו קשר ב – 09-7902201. נשמח לעמוד לרשותכם.
 
אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות