Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
ברוך הבא לאתר החדש שלנו, עדכנו אותו לא מזמן
אם יש בעיה, נשמח אם תשלחו מידע ל-info@delivino.co.il

סוגי יין אדום

יין אדום הוא היין העתיק בעולם, עוד מימי הביניים. תהליך ייצור היין האדום, כולל בתוכו כמה שלבים והטעם משתנה בהתאם לאזור הגידול של הענבים,

יין אדום הוא היין העתיק בעולם, עוד מימי הביניים. תהליך ייצור היין האדום, כולל בתוכו כמה שלבים והטעם משתנה בהתאם לאזור הגידול של הענבים, לטנינים, לרמת הסוכר, לשיטת היישון ולגורמים נוספים, זה בעצם מה שמבדיל בין היקבים השונים. במאמר שלפניכם, נסקור את סוגי היין האדום הפופולאריים בישראל.

 

יין אדום עם עומק – קברנה סובניון

ענבי קברנה סובניון, הם מבין סוגי הענבים הפופולאריים והמוכרים בעולם. ענבי הקברנה, מאופיינים בקליפתם העבה, צבע בגוון בורדו עמוק וטאנינים חזקים. לרוב, ענבי הקברנה מתיישנים בחביות עץ אלון, מה שמוסיף להן טעמים של עת ואדמה ובעצם מעמיקים את טעמו של היין.

קברנה מומלץ במיוחד: Flam Cabernet Sauvignon Reserve

סוגי יין אדום

 

קליל וזורם – מרלו

יין המרלו, הוא מהמוכרים והנפוצים שיש בישראל, אבל הוא בכלל החל את דרכו בצרפת ובאיטליה וצבר אהדה בעשורים האחרונים. ענבי המרלו, בשונה מענבי קברנה סובניון, מבשילים מהר, לכן מתאפיינים בטעמים קלילים עם טאנין מתון.

מרלו מומלץ במיוחד: Robert Mondavi Merlot

 

צעיר וחצוף – המלבק

זן המלבק החל לתפוס פופולריות רבה בשנים האחרונות בישראל, אבל בעולם מכירים בו כבר זמן רב. על אף שרוב אזורי הגידול של המלבק נמצאים בארגנטינה, הוא החל את דרכו בצרפת. טעמם של ענבי המלבק מאופיינים בעפיצות רבה, חמיצות מאוזנת ודיוק בין עומק לקלילות.

מבלק מומלץ במיוחד: Bianchi Particular Malbec Tinto

 

פירותי ומעודן – סירה

יין סירה, או יין שיראז (כן כן זה אותו הסוג), ענבי השיראז נפוצים מאוד באוסטרליה וענבי הסירה הצרפתים, מגיעים אלינו מעמק הרון, המוכר ביינות המופלאים המגיעים ממנו. באמצעות זני הענבים האלו מייצרים יין אדום אלכוהולי ועוצמתי, המשלב טעמי פירות ותבלינים.

יין שיראז מומלץ במיוחד: Vincent Paris Granit 30 Cornas

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות